Handelsbetingelser
BellaShop.dk ved BellaShops ApS – Tidligere: BellaBellacci.dk
Kontaktoplysninger
BellaShops ApS
CVR: 38133470
Sedenvej 3
5000 Odense C
E-mail: [email protected]
Bankoplysninger
Bank: Sydbank
Reg.nr. 6812
Kontonr. 0001105859
IBAN:DK6868120001105859
Vi kan kontaktes alle hverdage, mellem 9- 12 på e-mail. Vi har ingen telefonisk support.
Priser
Alle priser er formelt betragtet dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Det er derfor muligt at der forekommer løbende ændringer, som I enhver anden forretning. Alle priser på websitet er inklusive 25% moms.
Levering
Varer sendes inden 15 samme dag på hverdage, hvor bestillingen er afgivet inden kl. 14.00. Når bestillingen afgives efter kl. 14 på hverdage, kan vi først garantere afsendelse den efterfølgende dag. Ved bestilling på en fredag inden kl. 13.00 leveres der den følgende mandag og i nogle tilfælde lørdag, ved pakkeboksvalg.
Ved bestilling på en lørdag, søndag eller helligdag, leveres der som hovedregel på 2.hverdag efter bestilling. Alle varer leveres af PostNord, GLS eller DAO.
Fragtpriser
Vores fragtpriser ligger på henholdsvis 29,00 DKK til pakkeboks med DAO og 59,00 DKK med omdeling. For GLS pakkeboks er prisen 40,00 DKK. og omdeling 69 DKK. Postnord til pakkeboks til 53,00 DKK og PostNord omdeling til 59,00 DKK.
Du kan opnå fri fragt med levering til DAO pakkeshop, ved at købe for mere end 899 kr.
Læs mere om levering i vores leveringsbetingelser
Betaling
Ved bestillingen betaler du din ordre med betalingskort. Vi godtager betaling med langt de fleste gængse korttyper. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes og forventes modtaget. Vi tager naturligvis også i mod MobilePay.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26.
ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.ViaBill.com/kredit
Vi tager ikke gebyr for betaling med kort.
Læs mere om vores betalingsbetingelser
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fuld fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved [email protected] eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette via mail. Husk at påføre kundenummer og fakturanummer.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du må dog ikke tage produktet i egentlig brug, hvis du skal have fuld refusion.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.
Returnering kan kun ske til returadressen
BellaShop.dk, Sedenvej 3, 5000 Odense C
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamation
Der ydes ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra købsdato, dog med forbehold for varens holdbarhed samt korrekt opbevaring af varen.
Hvis du vil påberåbe dig en fejl eller mangel, skal du senest to måneder efter at manglen eller fejlen er – eller burde være – opdaget, give BellaShop.dk besked herom, og vi anbefaler at du skriftligt redegør præcist og udførligt for, hvori fejlen eller manglen består.
Såfremt du har opdaget eller burde have opdaget fejlen eller manglen, og du ikke har reklameret som anført, kan du ikke på et senere tidspunkt gøre fejlen/manglen gældende. Ved returnering af en reklamationsvare, sendes produktet, samt en kopi af fakturaen til den anførte returadresse.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos BellaShops ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på BellaShop.dk er Henrik Bondtofte.
Som registreret hos BellaShops ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: [email protected].
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte ([email protected]). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret 15.06.2024